Forum Forum na każdy temat Strona Główna Forum na każdy temat

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dungeon Siege 2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum na każdy temat Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clone 38
Gold



Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:37, 19 Sie 2005    Temat postu: Dungeon Siege 2

Dungeon Siege 2

Producent: Gas Powered Games
Wydawca: Microsoft Entertainment
Data wydania: 2005r.
Data wydania PL: 22 wrzesień 2005r.
Gatunek: RPG





--------------------------------------------------------------------------------

Lekcja historii

Wydana w 2002 roku przez MicroSoft Product część pierwsza Dungeon Siege jest całkiem fajną pozycją. Nie napiszę, że nie wiem, dlaczego, bo w zasadzie słusznie gra okraszona została epitetem „diablopodobny”. Miała jednak kilka istotnych różnic w stosunku do Diablo, takich jak mechanika czy ilość członów drużyny, i niestety brakowało jej paru rzeczy, by stać się hitem. Przede wszystkim nie było w niej czegoś, co przyciągałoby do ekranu jak magnez i niwelowało uczucie nudy spowodowane podobnymi do siebie lokacjami i według mnie niezbyt zajmującymi walkami. Z założenia miał to być cRPG, ale ostatecznie postawiłem tę grę na półkę z tabliczką „hack&slash”. Pozycja doczekała się dodatku w postaci Dungeon Siege: Legends of Aranna, który oferował kolejną porcję miłej zabawy, aczkolwiek większe zmiany musiały zaczekać do części drugiej, która właśnie kroczy ku nam, i to z dumą.

Czas przygotowań

Zacznę od tego, że Dungeon Siege II przeniesie nas w piękną, fantastyczną krainę, zwaną Aranna. Nie mogło być inaczej, więc znów przyjdzie nam dowodzić drużyną śmiałków, którzy będą walczyć przeciwko złu i jego pomiotom.

Standardowo na początku rozgrywki musimy stworzyć bohatera, najpierw nadając mu stosowne mię i określając jego płeć oraz wygląd. Postać będzie przedstawicielem którejś z czterech ras: ludzi, elfów, gigantów albo driad. Później będziemy musieli wybrać, jak na grę RPG przystało, specjalizację spośród czterech rodzajów. Będziemy mogli być bardzo dobrzy w walce wręcz albo w ataku z dystansu, a wielbiciele magii staną przed wyborem pomiędzy siłami natury a czarami wojennymi. Oczywiście podczas gry możemy rozwijać każdą ze specjalizacji, ale wiadomo, iż korzystniej jest być najlepszym w jednym fachu niż średnim w kilku dziedzinach. Jeśli chodzi o zawód, to nie będziemy byle kim, a najemnikiem żądnym przygód i złota. Z wiadomych względów nie będziemy podróżować po krainie Aranna sami, lecz ze zorganizowaną przez nas drużyną, której członków powinniśmy dobrać tak, by się uzupełniali, choć tu też w zasadzie każdy gracz ma swoją indywidualną strategię i sam dobierze kompanów według własnego uznania.

Drużyna – rzecz ważna

W stosunku do pierwszej części Dungeon Siege w kontynuacji ekipa jest mniejsza o dwóch członków i teraz będzie w niej maksymalnie sześć osób. Nasi kompani będą mieć różne charaktery i będę niekiedy między sobą wymieniać opinie, często odmienne, co może być przyczyną kłótni. Powinniście jeszcze wiedzieć, że prócz ludzi, których najmiemy, będą mogły towarzyszyć nam żywiołaki, które chętnie pomogą nam w walce. Ich atrybuty będzie można zwiększyć, karmiąc ich zbędnymi przedmiotami, a będzie to wyglądać mniej więcej tak: mamy zbędny miecz, dajemy go pupilowi jako substytut posiłku i po skonsumowaniu żelastwa poprawią się jego zdolności walki wręcz, gdy zaś zaserwujemy mu pancerz, wzrośnie jego odporność. Swoją drogą, fajny patent. Oprócz żywiołaków przy naszej drużynie będą mogły chodzić osły noszące ciężkie wyposażenie, jak na przykład znalezione pełnopłytowe zbroje czy dodatkowe kołczany ze strzałami, które nie zmieściły się w podręcznym ekwipunki.

W kwestii ekwipunku gra będzie miała sporo do powiedzenia, bowiem w nasze ręce trafi naprawdę spora ilość oręża. Rodzajów broni będzie mnóstwo, począwszy od tradycyjnego miecza, poprzez topór i kuszę, na lasce o magicznych właściwościach skończywszy. Każdy będzie stosownie opisany zarówno słowem, jak i liczbą. Przedmioty, które znajdziemy w świecie gry, nie zawsze będą w stanie idealnym, czasem może się zdarzyć, że będą zardzewiałe, zepsute albo połamane. W sumie zyska na tym realizm co w zasadzie jest dobrą nowiną.

Walka, walka, walka

Teraz wspomnę o czymś, co wojownik lubi najbardziej, czyli o walce, która zostanie usprawniona i wciągnie gracza w wir akcji. Wygrana będzie zależeć nie tylko od umiejętności naszych postaci, ale również od taktyki. Potworów będzie ogromna masa, więc będziemy mieli na czym tępić ostrza naszego oręża. Ponoć nie będą głupie, gdyż za ich sztuczną inteligencję odpowiadać ma specjalna technologia i skrypty napisane na potrzeby gry. Ustawianie się w specjalne formacje, zastawianie na nas pułapek, krycie magów i medyków na tyłach oddziału przez potwory ma być chlebem powszednim. Muszę stwierdzić, że czekają nas ciężkie zadania, ale przecież do odważnych świat należy. Do nowości w kwestii walki można zaliczyć ponadto specjalną moc bohaterów, a mianowicie unikalny supercios. Dobrze użyty podczas potyczki znacznie ułatwi nam zlikwidowanie uciążliwych przeciwników. Zadane obrażenia będą zależały od zdobytego doświadczenia, a prawdziwą masakrą będzie łączenie mocy członków drużyny. Zapowiada się gorąco!

Naturalnie nie raz zdarzy się, że Twój bohater zginie. co wtedy? Autorzy wprowadzą kilka możliwości. Będziemy mogli użyć czaru wskrzeszenia. Jeżeli postać jedynie straci przytomność, po prostu po upływie jakiegoś czasu jej żywotność zregeneruje się o kilka punktów i gość stanie na nogi. W przypadku gdy wszyscy bohaterowie zginą, nastąpi automatyczne przeniesienie ich do najbliższego miasta, lecz niestety z chudszą o jedną czwartą zawartością sakiewki.

Gra jak się patrzy

Interfejs ma być bardzo intuicyjny i zbliżony do tego, który pamiętamy z części pierwszej, więc naprawdę nie powinien sprawić trudności w trakcie kontrolowania poczynań i wydawania poleceń członkom drużyny. Praktycznie wszystkie rozkazy będziemy mogli wydać za pomocą myszy.

Jeśli chodzi o oprawę graficzną, wszystko ma być jest lepsze, bardziej szczegółowe i milsze dla oka w porównaniu z poprzednią częścią. Płynna animacja w pieczołowicie dopracowanym środowisku 3D ma dostarczać pozytywnych wrażeń. Zoptymalizowany pod najnowszego DirectX nowy Dungeon Siege będzie obsługiwał shadersy, które dadzą świetny efekt. Cieniowanie w czasie rzeczywistym, brak kanciastych przedmiotów i interaktywność z otoczeniem - to coś, na co czekamy. Powiem jeszcze, że wizualnemu usprawnieniu poddane zostały efekty czarów, i teraz wyglądają naprawdę porządnie.

O dźwięku i muzyce na razie mało wiadomo, ale pewne jest, że będzie ich więcej niż w jedynce. Microsoft zatrudnił też dwóch artystów – Franka Bry i Jeremy’ego Soula – więc źle nie będzie.

A jakże – czekamy!

Autorzy zapewniają, że Dungeon Siege II będzie godnym następcą, a nawet są przekonani, że przewyższy on poprzednika o kilka stopni. Wzięli sobie do serca wszystkie opinie i krytykę graczy i w swym najnowszym dziele chcą je uwzględnić, ulepszając grę pod wieloma względami. Przede wszystkim fabuła będzie bardziej skomplikowana w następstwie większego zróżnicowania i większej liczby questów. Nowy Dungeon Siege może nie skończy ostatecznie z liniowością, ale umożliwi przechodzenie zadań w różny sposób, dzięki czemu mamy odnieść wrażenie, że to, co zrobimy i gdzie się udamy, zależy od nas samych. Walka i rozwiązywanie zadań mają być zrównoważone tak, aby gracze odczuwali przyjemność i nie narzekali na brak jakiegoś czynnika albo jego przesyt. Zobaczymy, jak to będzie w rzeczywistości.

Podobno kilkakrotne przejście pozycji na różnych poziomach trudności nie spowoduje uczucia nudy. Gra dzięki wielu zdolnościom, dużej ilości przedmiotów i wielowątkowej fabule z questami pobocznymi ma dawać satysfakcję przy każdym podejściu. Szacowany czas gry ma wynosić 60 godzin, jednak graczom, którzy otwierają każdy kufer i odkrywają wszelkie sekrety świata Dungeon Siege II wyjmie z życiorysu o wiele więcej czasu.

Wierzę, że twórcom uda się spełnić obietnice. Zapewniają, że gra nie straci ducha poprzedniej części. I niech go ma. Czemu by nie? Proszę tylko o to, żebyśmy w sequelu nie spotkali błędów z jedynki. Jeżeli uda się ich uniknąć, to już nic nie powinno powstrzymywać nas przed zakupem tej pozycji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pomocy
Gość






PostWysłany: Czw 14:16, 03 Lis 2005    Temat postu:

Słuchaj jak morzsz odpowiedz mi jak morzna przejści pierwszy akt chamber 5 bo niewiem jak tam dosciza tą szcząłką do drajat cus takiego akt 1 chamber 5 plis pomocy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! o to moje gg 8932980 plis pomuż
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum na każdy temat Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin