Autor Wiadomość
Clone 38
PostWysłany: Pią 15:31, 19 Sie 2005    Temat postu: OutFront II

OutFront II

Producent: Best Way
Wydawca: 1C Company
Data wydania: Październik 2005
Data wydania PL: Nieznana
Gatunek: RTS


--------------------------------------------------------------------------------

W wakacje 2004 roku pierwsza część tej gry zachwyciła nas niesamowitą i niespotykaną grafiką, a także dużą grywalnością. Była to jak najbardziej udana próba wymieszania Comandos z Silent Storm i Blitzkrieg, którą dziś można nabyć już za niecałe 50 zł. Ambitniejsi gracze domyślili się zapewne, że chodzi o grę Soldiers: Ludzie honoru, która początkowo powstawała dla 1C jako OutFront, jednak Codemsters przejął prawa do wydania jej i zarządził zmianę tytułu na Soldiers: Heroes of Word War II. Druga część, już pod banderą 1C, powróci do oryginalnego tytułu i także za sprawą ukraińskiego developera Best Way ukaże się w październiku bieżącego roku.

OutFront II będzie kolejnym RTS-em pozbawionym aspektu rozbudowywania bazy czy wydobywania surowców, czyli ekonomii i gospodarki. Główny nacisk twórcy pragną położyć na militaria, a także taktykę prowadzonych działań. Podobnie jak w pierwszej części będziemy musieli stawić czoło kilkakrotnie liczniejszym wojskom niż nasz niewielki oddział i ponownie znajdziemy się na polach bitew drugiej wojny światowej, tym razem w czterech kampaniach: amerykańskiej, brytyjskiej, niemieckiej i sowieckiej, stając na czele wojsk poszczególnych stron i biorąc udział w wielu historycznych wydarzeniach, m.in. w słynnym D-Day czy w bitwie o Berlin. Oprócz wydarzeń znanych z historii będziemy mieć również do wyboru starcia prowadzone w śnieżnej scenerii pól i lasów, których brakowało w poprzedniej części. Będą one wymagały zastosowania innej strategii niż podczas zwykłych potyczek. Dla graczy, którzy chcieliby więcej, producent dołączył moduł multiplayer umożliwiający rozgrywki w sieci LAN i w Internecie.

W Soldiers niezwykle realistycznie przedstawiono bitwy i problemy z nimi związane. Stopień uszkodzenia czołgu zależał od tego, w które miejsce oberwał i z jakiego kalibru, a jeśli zabrakło nam paliwa, to klapa: pojazd nie ruszył. Trzeba było zatankować, a naprawy można było dokonać tylko wtedy, gdy maszyna była już bardzo zniszczona. Takie i wiele innych realistycznych zachowań obserwować będziemy także w OutFront II. Każda z dostępnych maszyn będzie charakteryzowała się specyficznymi cechami, decydującymi o jej przydatności, jak m.in. wytrzymałość pancerza, ciężar, siła ognia, ilość spalanego paliwa.

Każdy żołnierz będzie dla nas niczym członek zespołu z Commandos, będziemy mieć wpływ na ich działania, wydając którąś z kilku dostępnych komend: czołgać się, uklęknąć, przeskoczyć murek, strzelać zza rogu itp. Żołnierze zyskali, obok paska życia, pasek morale, które decyduje o ogólnej skuteczności ataku i podporządkowania się naszej taktyce. Programiści z Best Way pracują także nad udoskonaleniem sztucznej inteligencji, która nieco szwankowała w poprzedniej części, powodując czasami naprawdę głupie błędy w zachowaniu jednostek. Według zapowiedzi producenta teraz nawet opuszczeni przez nas wojacy potrafią wesprzeć się wzajemnie, by przeżyć ciężkie chwile podczas naporu wroga. A spełniając nasze rozkazy, będą to robić w sposób jak najmniej ryzykowny. Nie zapomniano także o nowym arsenale i pojazdach. Pojawi się upragniony przez graczy miotacz ognia, lepsze środki transportu i więcej wodnych maszyn. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość własnoręcznego kierowania celownikiem karabinu snajperskiego.

OutFront II będzie korzystał z tego samego silnika co Soldiers: Ludzie honoru, który, oczywiście, zostanie ulepszony. Główne zmiany dotyczą modelu fizycznego, który był mocną stroną jedynki, a także jakości detali graficznych i tekstur. Grafika nadal będzie prezentowała swój wysoki pozom, świat przedstawiony w grze bogaty będzie niezwykle szczegółowy, również modele postaci i maszyn będą porządnie wykonane. Ponadto w grze znajdzie się opcja swobodnego obracania kamerą i możliwość przybliżania i oddalania obrazu, dzięki czemu dostrzeżemy urok gry w pełnej krasie.

Nie ma co, już w październiku należy ustawiać się w kolejkach, aby jak najszybciej nabyć produkt i przejść cztery dostępne kampanie, siejąc po drodze zagładę. 1C Company na pewno zadba o to, by Best Way stworzył produkt bardzo dobry i dopracowany w najmniejszych szczegółach. Jeśli grywalność dorówna wyczynom oprawy audiowizualnej, to część jesiennych wieczorów upłynie nam miło za sprawą doskonałego następcy Soldiers: Ludzie honoru.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group